lørdag 11. desember 2010

En pakke ibux og tynne strømper er min mulighet i dag

Lørdager og søndager er de dagene i uka som krever mest logistikk og samkjøring! Da har Aksel og jeg selskap av to til, pappa Jimmy og Selma, som har fri fra jobb og barnehage.

Selv om Selma i dag startet lørdagen kl 0330 gir ikke det oss en lang lørdag med masse kvalitetstid. Flertallet i huset foretrekker nemlig å hvile litt lengere og mor har igjen fablet om å flytte ut. Flyttelasset gikk ikke så langt denne gangen heller. Den nye adressen for denne natta ble Selma sitt rom som allikevel sto tomt da hun hadde tatt med seg dyna over i vår seng.

Min nye rosa adresse denne natta. Selma på vei ut, mor på vei inn!

Så denne logistikken! Pappa Jimmy er allerede i gang med trening på Puls-Holmestrand (det er tross alt han som forhandlet med Selma i natt), barna aktiviseres med film og pepperkaker før vi skal ut å få litt frisk luft. Hvor denne friske luften skal inntas er vi ikke helt sikre på enda.

En ting som derimot er sikkert er at mor Jeanette får minimalt med treningstid før hun skal stå i finstasen og være klar til kveldens festligheter. Når jeg i tilegg ikke har rukket å planlegge hverken sko eller kjole før akkurat nå, så er det mye som skal være på plass i løpet av noen korte og intense timer.


I kveld skal Baba og Bestemor feires og den bortgjemte finstasen må finnes frem!

Redningen min blir igjen et tomt skap, denne gangen er det medisinskapet og skapet med undertøy. Jeg mangler både tynne strømper til i kveld og ibux til i morgen tidlig.

Jeg ser muligheten!

Både ibux og strømper kan få plass på innsiden av løpejakka. Jeg må bare rekke byen og apoteket før kl 15.00. For å se denne muligheten, som innebærer en lenger løpetur helt ned til byen,  må jeg også fortrenge at jeg kan få tak i både ibux og strømper nede på Rimi. Men det blir det jo ikke noe løpetur ut av!

Hva er din mulighet i dag?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar