fredag 3. desember 2010

Nå flytter jeg snart ut....

...den tanken kommer til stadighet mellom kl 0300 og 0600 nattestid! mamma jeg får ikke sove, mamma jeg må tisse, mamma jeg er tørst, mamma jeg er redd, mamma mamma mamma mamma mamma- hvor mamma svarer "vi må ikke vekke Aksel, hysj vi må ikke vekke pappa, du må sove i senga di, det er fortsatt natta, mamma er trøtt og om du sover nå så skal du få sove hos Baba og bestemor på lørdag o.s.v" og i natt slo jeg til med følgende "om du ikke sover nå så blir alle pakkene i kalenderen borte".....men det funket ikke helt det heller-  dette resulterte faktisk i enda mer uro!?

Jeg tror dette tidspunktett på døgnet er det dårligste utgangspunktet for å være pedagogisk og føre en riktig oppdragelse ovenfor barna sine . Jeg synes selv vi er ganske flinke resten av døgnet, men akkurat på dette tidspunktet rakner det bittelitt.

...det hadde vært godt å bare pakket dyna under armen og masjert ut utgangsdøra....bare for noen timer med ekstra sammenhengende søvn! I natt vurderte jeg gulvet i vaskerommet nede i kjelleren før jeg fikk jeg ideen om å sette opp vårt godt bevarte turtelt i snøen utenfor huset. Da hadde jeg samtidig fått litt friluftsliv inn i småbarnstilværelsen og testet utendørs overnatting i minus 18.... men det ble bare med tanken!

Alt dette er selvfølgelig glemt innen kl er 0645 da vi gjør oss klare med frokost forran TV for tredje episode av "Jul på månetoppen". Aksel ligger fortsatt og sover. Storesøster har ikke klart å vekke han i natt heller, noe som kanskje også er bevist fra hennes side. Tanken om min lille datters beviste tankegang slår meg da hun kikker på meg fra ullpleddet og sier "åååå nå koser vi to oss mamma". Hva mer varmer ett mammahjerte og visker ut alle tanker om flytting?

Det ble en lang morgen med masse kos. Mamma droppet planene om egentrening på Puls-Holmestrand og koste seg heller med kaffe og delte sjokolade med Selma, før vi ruslet opp til barnehagen slik at vi var der til adventstunden.

Vi får heller planlegge en felles telttur alle sammen sommeren 2011, da er sikkert temperaturen mye mer passende for overnatting utendørs også!

Ha en flott dag:)

Aksel sover godt på mammas bryst når vi går gjennom skogen til barnehagen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar