tirsdag 22. mars 2011

Apps up your life!

Denne helgen var jeg på hyttetur.

Jeg hadde et døgn til rådighet og valgte å fylle tiden med avslapping i solveggen, ett glass champagne, 2 glass rødvin, masse snop og en stabel med ulike interiør-, livstil- og moteblader.

Til tross for strålende sol og langrennski i skiboksen rikket jeg ikke rumpa mi ut av godstolen for å trave rundt i skiløypene rett utenfor hytteveggen.

Jeg var ganske så sikker i min sak på at jeg gjorde rett i å la pulsen hvile dette døgnet, allikevel kom denne snikende tanken om at "jeg burde jo ha gått en liten tur på ski, eller, i det minste, en liten tur på beina i hyttefeltet og kikket på utsikten"

Men nei, jeg sto imot mitt eget press og ble sittende i godstolen.

Innimellom er det faktisk veldig godt med lav puls, beina høyt og et avslappet hode. Det er heller ikke ofte jeg har mulighet og energi til å fordyper meg i blader og annet lesestoff

Gleden var derfor stor når jeg kom over flere enkle elektronisk innstillinger som kunne gjøre nytte for seg der jeg satt og stappet i meg sjokolade, utallige e-stoffer og alt for mye salt og fett i form av ulike typer potetgull!

Jeg fant en artikkel som omhandlet "mind-apper"

Det var tre apps jeg synes kom godt til nytte i solveggen:

1. Relax free en app som inneholder lyder som skal berolige deg i stressende situasjoner


2. Moody Me er en app som loggfører humøret ditt og gir deg en ukentlig oppsummering



3. Water Your Body er en app som minner deg på å drikke åtte glass vann hver dag



Hva slags apps har du lagret?


Bilder hentet fra Velvære på jobben og KK- Yoga for humøret. 

1 kommentar:

  1. Jeg laster for det meste ned spill, men en app jeg bruker jevnlig er run keeper, fantastisk liten sak. Hipstamatic blir også hyppig brukt :)

    SvarSlett