lørdag 13. oktober 2012

Helt kokkos

Selv synes jeg at vi har taklet overgangen fra to til tre barn ganske så bra. Ting er ganske fint egentlig. Trodde vi!

Denne uka har jeg blitt sauset i feber, forkjølelse og sår hals. Jeg har inntatt en noe krumbøyd holdning og benyttet meg av hyppige pauser i sofaen når topplokket har snurret litt for fort- jeg har heller ikke orket å være et turnstativ når de to eldste barna har villet leke. Denne holdningen og væremåten har nok vært veldig lik slik jeg var på slutten av svangerskapet med Eline nå i sommer.

Dette skapte hodebry for Selma på 5 år- hvor hun stilte seg foran meg med en bekymringsfull mine og sa:

"Mamma, du skal vel ikke ha en baby til?"

Jeg: "nei det skal jeg ikke"
Selma: "Nei, for da hadde det blitt helt kokkos her!"

Så det så- det er fra barna vi får høre det!

Før Selma gikk ut døra løftet hun på genseren min og sa bekreftende - "Se mamma, magen din er ikke stor lenger- det er ikke noe baby der!"

"...og heldigvis for det"- tenkte jeg:)

Ønsker alle en fin helg både med og uten babymage, feber, snørr og sår hals:)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar