fredag 12. april 2013

Lading og ting jeg ikke liker

I dag gjør jeg ting jeg ikke er så god på. Grunnen til at jeg gjør ting jeg ikke er så god på i dag er fordi jeg skal gjøre ting jeg egentlig ikke liker på søndag.

Men så har det seg slik at jeg har begynt å like det litt da- sånn i skjul. Jeg er ikke så god på det jeg skal gjøre (værtfall ikke så god som jeg skulle ønske jeg var). Derfor har jeg lite lyst til å si til noen at jeg skal gjøre det jeg egentlig ikke liker, men som jeg har begynt å like.

Henger du med?

Jeg skal løpe halvmaraton- igjen! Mitt livs andre halvmaraton, og det på under 1 mnd- jeg som ALDRI skulle løpe et HALVT maraton!?! Hva er det liksom- da må jeg jo løpe fort!?

Nei, gi meg heller et helmaraton hvor jeg kan løpe rolig og sindig, kontrollert og leeeenge- det liker jeg! Men der er ikke kroppen min nå- å legge ut på over 4 mil denne helgen blir litt i lengste laget for mammadamen som fortsatt har fødselen ferskt i minne. Det blir rett og slett altfor tidlig!

I stede for å stå på sidelinjen og heie drister jeg meg derfor ut på nok et halvmaraton. Vel viten om at jeg under et halvmaraton må legge inn det lille ekstra giret som gjør at jeg løper litt raskere på hver kilometer. Dette giret gjør så innmari vondt- det svir, hjerte filleristes og pusten freser- altså langt unna det jeg kaller komfort.

Men samtidig er det litt gøy også da- og jeg blir veldig fornøyd etterpå!

Så i dag lader jeg nemlig opp, tar en rolig dag. Lar beina hvile. Det er sistnevnte jeg ikke er så god på. Men jeg vet at om beina skal være rastløse og klare for 21 kilometer, i en litt raskere fart enn jeg er komfortabel med- så må jeg lade i dag.


Den siste ukas forberedelser har sett slik ut:
Søndag: 20 km rolig langkjøring
Mandag: 6 km rolig løp med barnevogn (vasket ut gruff)
Tirsdag: 10 km rolig gjennomkjøring deler av søndagens løype
Onsdag: Hvile
Torsdag: 6 km rolig løp (tunge bein)
Fredag: Hvile
Lørdag: 20-30 minutter rolig løp med 3 stignigsløp mot slutten?
Søndag: 21 kilometer Holmestrand Maraton

Klar eller ikke- fornøyd blir jeg uansett!

4 kommentarer: