torsdag 2. januar 2014

Fra idé og drøm til virkelighet i 2014

Tidlig i november kunne jeg fortelle dere lesere at jeg hadde tatt beslutningen om å si opp min jobb som jeg har hatt siden 2008. Det var en stor, men lenge ønsket, avgjørelse. Det var så godt å endelig ta skrittet fult ut, satse og hoppe. Ja, for det var slik jeg følte det. Enkelte ristet på hodet og mente jeg var sprøyte gal som sa opp jobben uten å ha noe konkret og gå til. De fleste andre applauderte og har heiet meg frem.

Takk!


Selv om jeg ikke hadde en jobb som ventet på meg- har jeg lenge gått med en helt bestemte drøm og idé om hva jeg egentlig vil. Tidligere i høst begynte jeg så smått og ta fatt på noe av dette.

Rett før jul bestod jeg min første eksamen i deltidstudiet jeg har begynt på. Jeg tar Praktisk pedagogisk utdanning som avsluttes våren 2015. Da kan jeg putte tittelen "Lektor i idrettsfag" i baklomma og trampe ut i verden!


Uken etter jeg tok sats, sa opp jobben og bestemte meg for å gå for drømmen ble jeg satt i kontakt med en barneskole her hjemme. De søkte etter en kroppøvninglærer til fast stilling. Lang historie kort- JEG FIKK DEN JOBBEN!

Fy søren jeg er glad!

...og til slutt! Det som virkelig får frem en blanding av skrekk og fryd hver morgen når jeg våkner er valget jeg har tatt om gå ut som selvstendig. En drøm over flere år. Jeg ønsker å jobbe med det jeg kan, det jeg har studert, det jeg er god på og det jeg brenner for! Fra februar vil jeg tilby personlig veiledning innen trening og livsstil. Basen for dette arbeidet vil være hjemme og rett utenfor stuedøra vår eller din. I høst tok vi beslutningen om å innrede vår utleieleilighet i kjelleren med treningsutstyr. Et bonus for oss i en travel hverdag, men også med tanke på nettopp hva jeg ønsker å jobbe med. Her kan jeg jobbe tett med personer, en til en eller to-tre i grupper. Utenfor har vi også skog og mark med enda flere muligheter. Jeg er midt i en spennende prosess. Mer info vil følge.

Jeg tror 2014 blir et bra år!




6 kommentarer:

  1. Du er bare så vanvittig inspirerende, både når det kommer til trening og innstilling generelt! Jeg vil bare ønske deg lykke til videre på ferden, jeg er ikke et sekund i tvil om at det kommer til å gå fint :) Riktig godt nyttår til deg og resten av den sportye familien din!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk:) det er godt å ha noen som heier!

      God helg:)

      Slett
  2. Dette blir bra, og jeg føler meg rimelig sikker på at jeg ender opp på kundelista di :-)

    SvarSlett
  3. Du er tøff!!! dette blir så bra. Gleder meg på dine vegne.
    Heldige er de som kan bli trent av deg.

    klemmer

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Kjenner jeg føler meg liten, tøff og fylt av både skrekk og fryd på en gang:)

      god helg!

      Slett